Cu bebe de 8 luni în vacanță la ski (Bansko, Bulgaria)

Aveam în jur de 3 ani când am început să schiez, iar cam de 10 ani încoace mă dau şi cu placa. Mă dau binişor cred eu şi, de când mă ştiu, o vacanță pe an este musai într-un loc cu pârtii multe.

Dacă anul trecut am apelat la schiuri, pentru că mi se par mai sigure (eram însărcinată în 3-4 luni – nu recomand, ştiu că a fost riscant dar iată că totul e bine), sezonul acesta am revenit la snowboard.

În mod normal o vacanță este aşteptată cu sufletul la gură de orice împătimit al sporturilor de iarnă, însă cu bebe mic alăptat şi diversificat (care mănâncă mult, nene!) trebuie să ai un plan bine pus la punct ca să te şi dai, nu doar să aştepți frumos la baza pârtiei.

Prima ieşire din sezon a fost un weekend la Predeal, unde, şi sâmbătă şi duminică, am ajuns la pârtie în jur de ora 12:30. Pare târziu dar a fost perfect ca să găsim loc de parcare fix la bază. 😎 Peste noapte am stat în Sinaia împreună cu fratele meu, cumnata şi cei doi copii ai lor (Ema 7luni şi Vlad 3 ani jumate), iar de la Sinaia la Predeal au avut timp toți copiii să doarmă în maşini. Când ajungeam la pârtie ei încă dormeau aşa că lăsam băieții să-i păzească şi fugeam cu cumnata pe pârtie. Nu am urcat din Sinaia la 2000 cum am vrut inițial pentru că pe camere am vazut ceață şi se anunța vreme urâtă. În cele două zile m-am dat fie cu Ioana, fie cu Andrei şi câteva ture singură, pentru că soțul stătea cu bebelina. Apoi am făcut schimb şi s-a bucurat şi Cătălin de câteva coborâri. La fel şi Andrei cu Ioana, făceau schimb ca să fie bine pentru toată lumea.

Nu am avut mult timp la dispoziție dar am făcut totuşi 4 coborâri sâmbătă şi 6 duminică şi aş fi fost recunoscătoare şi cu mai puțin. 😊 Din nou mi-am dat seama cât de bine e să nu ai aşteptări nerealiste, chiar cred că asta este rețeta unei vieți fericite!

Bine că am fost la munte că am facut o lista cu ce îmi lipsea, am testat hrănitul bebeluşului pe pârtie şi mi-a fost mai uşor să împachetez pentru vacanța la ski de la Bansko care a urmat în 3 zile. Acolo am vrut să mă dau împreună cu Cătălin şi sunt foarte recunoscătoare că socrii mei au acceptat să vină să ne ajute, pentru că, evident, altfel nu aş fi avut cum.

Zilele noastre au arătat cam aşa: Cătă pleca dimineața la pârtie împreună cu gaşca, iar eu mă ocupam de Crina. Ne trezeam în jur de 8:00 şi eu pregăteam masa de prânz pentru copil, câteodată şi cina (ca să fiu sigură că am 2 mese disponibile) în timp ce soacra mea îi dădea micul dejun, apoi o mai ținea ocupată până eram eu gata. În prima zi, după masa de dimineața, am pus copilul în maşină şi am plecat cu tot cu socrii la cabana Bla Bla, cel mai sus unde se poate ajunge cu maşina. Pe drum copilul a adormit aşa că am fugit pe pârtie imediat cum am parcat. Crina a mai dormit în jur de o oră şi după ce s-a trezit au plimbat-o bunicii cu săniuța, s-au distrat, i-au dat să mănânce şi apoi a adormit la bunicul ei în brațe. Uraa! La somn eram aproape sigură că trebuia să fiu eu acolo, dar iată că am fost surprinsă! Menționez totuşi că m-am oprit de 2 ori la cabană să mă joc cu Crina (pur şi simplu nu m-am putut abține) şi am şi alăptat-o cu această ocazie. 😁

A doua zi a nins foarte foarte mult şi drumul spre cabană se anunța dificil, chiar periculos. Am ales să stau la hotel să doarmă copilul primul somn şi m-am dus la ora 13:00 după Cătă, lăsând-o pe Crina cu bunicii la cazare. Problema la Bansko este că dacă nu poți ajunge cu maşina la cabana respectivă durează mult până te întorci în stațiune, dacă este cumva nevoie de tine. Călătoria cu gondola este de aproape 30 de minute şi de unde te lasă mai ai şi alte instalații de luat. Există şi un Ski Road pe care îl parcurgi mai repede, dar nu cu mult atunci când eşti cu snowboardul şi te lupți cu zonele de pârtie cu pantă mult prea mică. Din fericire Crina a fost veselă şi a acceptat să fie plimbată puțin în Manduca de bunic, apoi s-au jucat până m-am întors pe la ora 17. De data asta nu a mai dormit decât la mine în brațe (la sân, evident 😁). Din cauza ninsorii abundente şi a stratului mare de zăpadă de pe străzi nu s-au putut plimba cu căruțul şi nici în sistem nu era o plăcere, altfel poate ar fi reuşit să o culce şi bunicii. Una peste alta, o nouă jumătate de zi de ski reuşită.

A treia zi nu au mers instalațiile deloc, se pare că era prea multă zăpadă pe pârtii. Am mers la Bansko de 6 ori până acum şi niciodată nu s-a mai întâmplat aşa ceva. Cu siguranță motivul a fost bine întemeiat iar noi ne-am relaxat şi ne-am plimbat prin stațiune.

A patra zi a fost cea mai frumoasă: soare, senin, iar noi ne-am costumat în cangur (Cătă) şi vulpiţe (eu şi Crina). Am am urcat cu toții cu gondola în jurul prânzului (Crina mâncase deja de prânz la cazare), am făcut poze şi apoi am plecat cu Cătă lăsând copilul din nou cu bunicii în zona unde ne-a lăsat gondola. După 45 de minute de plimbat în Manduca, Crina a adormit şi s-a trezit abia în gondolă, la coborâre. Nu a dormit ea prea mult, ci noi am ajuns târziu pe pârtie. 😂 Oricum am prins câteva ore bune şi bunicii au coborât singuri cu copilul în timp ce noi am coborât pe Ski Road. Felicitări bunicilor!

Altă problemă a părinților cu bebebluşi este „ieşitul în oraş”, după pârtie. Noi am ales să luăm cina în fiecare seară la alt restaurant. Fiind grup mare am avut rezervări de 30 şi chiar 40 de persoane. Crina a venit mereu cu noi, câteodată fiind deja hrănită la cazare, câteodată servind cina odată cu noi, iar din păcate, în afară de prima şi ultima seară, imediat după masă începea muzică live, tare de nu ne auzeam între noi. Aşa cred ei că le place turiştilor. Două seri am plecat acasă imediat după ce am mâncat, iar o dată am avut căştile cu noi şi Crina a dormit în Manduca.

Ce mai, a fost o vacanță a testărilor!

– În primul rând am testat cum stă copilul cu bunicii şi am rămas plăcut surprinşi.

– Bunicul a testat Manduca XT şi i-a plăcut foarte mult.

– Cătălin a testat drona şi a făcut un super filmuleț cu mine îmbrăcată în vulpe. 😂

– Eu am testat pentru prima dată un first layer de lână sub costumul de snowboard, respectiv sub costumul de vulpe şi sunt foarte încântată. Am purtat maiou Joha Chemise lână şi mătase – Sara Black, apoi bluza Joha din lână merinos – Marie Black şi în partea de jos colanții Joha din lână merinos – Cecilie Black, împreună cu şosetele groase Hirsch Natur din lână organică. În zilele mai friguroase mi-a fost numai bine, straturile respiră şi țin totodată foarte bine de cald. Sub costumul de vulpe (care este de fapt o pijama luată măsura cea mai mare 😂🦊), am avut şi first layer-ul şi pantalonii de snowboard, altfel riscam să se ude de la zăpadă. Evident că la soare mi-a fost puțin cald şi am transpirat, însă avantajul la lână este că absoarbe umezeala şi se usucă repede şi astfel nu am simțit niciun disconfort. Când s-a lăsat frigul după ora 16 eram perfect echipată. Geaca de snowboard nu am mai luat-o pe sub costum şi au fost de ajuns straturile de first layer şi un hanorac subțire peste ele, toate sub „pijama”.

Dragi părinți, există deci şi vacanțe la ski cu bebeluşi alăptați! Apelați la bunici şi începeți să vă petreceți vacanțele împreună, cel puțin când sunt nepoții atât de mici. Beneficiile sunt enorme de ambele părți, zic eu. Ştiu că sunt cazuri în care bunicii nu sunt disponibili sau relaţiile nu sunt aşa strânse, dar ştiu şi cazuri în care părinților le este doar jenă să apeleze şi e păcat. E ok să recunoşti că ai nevoie de ajutor, e uman, şi bunicii trebuie traşi puțin de mânecă să îşi aducă aminte că copiii şi nepoții lor sunt mai importanți decât orice altceva şi este esențial să îi mai ajute.

Trebuie să recunosc că sunt foarte norocoasă cu aşa socrii şi nici părinții mei nu sunt mai prejos. ❤ Cu toții ne ajută cu fiecare ocazie!